Tuesday 11 June 2013

OPI Jinx

 
Idag visar jag ett arkivinlägg med OPI Jinx. Det märks att det är ett arkivinlägg med tanke på att mina naglar fortfarande är ganska långa. Jag har ett inlägg till där jag har långa naglar, men sen får ni bara se kortisar. Det känns bra. Jag trivs så bra i korta naglar just nu.
OPI Jinx kom med The Bond Girls Collection. Precis som jag inte visste vem Tiffany Case är så vet jag inte heller vem Jinx är. Men lacket är snyggt. Det snyggaste Liquid Sand lacket jag provat. Det är guldorange med skimmer i guld.Jag tycker färgen är underbar. Det torkar till en matt finish som gnistrar jättemycket. Som orange snö.



 
Formulan är, precis som de andra Liquid Sand lacken, fantastiskt. Det är otroligt lättlackat. Två lager ger full täckning. Eftersom det är ett Liquid sand så torkar lacket matt och med en grusig yta. På sista bilden ser ni lacket med två lager OPI Jinx och två flödiga lager Seche Vite. 

Translation: I'm showing you OPI Jinx today. OPI Jinx was part of The Bond Girls Collection. Just as I didn't know who Tiffany Case was I didn't know who Jinx was either. I haven't even bothered to look it up yet. But the polish is very pretty. Definitely the best looking Liquid Sand I've tried. It's a golden orange colour with golden shimmer. The colour is amazing. It dries to a matte, rough finish that sparkles like crazy. A bit like orange snow.
The formula is impeccable, just as the other Liquid Sands' It's very easy to apply. Two coats give full coverage. It dries matte, since it's a Liquid Sand, with a rough finish. What you see in the last picture is two coats of Jinx and two coats of Seche Vite.

8 comments:

  1. Det här tyckte jag var sjukt snyggt! Jag vet att jag har sett andra bilder på det där jag tyckt att det var snyggt - men här? Oh my! Sjukt sugen nu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Åh, vad roligt att du tycker det! Det är himla fint.

      Delete
  2. Det är min favorit av alla liquid sand-lack också. Galet fint!

    ReplyDelete
  3. Detta var en mycket vacker orange och så fina bilder på det! Hehe, "orange snö"? Det lät finare än gul snö i alla fall :)

    ReplyDelete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...