Friday 7 June 2013

Polish Revolution Looking-Glass Logic


 

Idag fyller jag 20, så jag har firat hela dagen, men nu har jag tid atts länga ut ett inlägg med min födelsedags manikyr. Valet föll på Polish Revolution Looking-Glass Logic som jag köpt från Edgy Polish.
Looking-Glass Logic är ett glitterlack med blått och guldglitter samt små nästan genomskinliga glitter som flashar till i lila. Allt i en genomskinlig bas. Fantastiskt vackert och jag älskar att glittret är så smått. En ny favorit bland mina glitterlack!
Jag la det över en ljust blågrå bas för att färgerna i glittret ändå skulle få framhävas mest.
Jag har flyttat hem till mina föräldrar över sommaren och vet inte riktigt var jag ska fota än så ni får bilder i både dagsljus och lampljus. Ingen av dem blev riktigt bra dock. Det lila glittret kunde inte kameran fota, men det syns lite på sista makrobilden.

 

 


Formulan är bra, lite tjock men inte svårt att applicera på något sätt alls. Glittret sprider sig jämnt över nageln. Jag la ett tunt lager av Looking-Glass Logic över två lager Orly Boho Bonnet. Jag tror att man skulle kunna få glittret täckande på tre-fyra lager. Det torkar fort men överlack krävs för att det verkligen ska leva upp. Vad ni ser på bilderna är två lager Boho Bonnet, ett lager Looking-Glass Logic, ett lager Nail Pattern Boldness Glitter Food Topcoat och ett lager Seche Vite.

Kikar ni in här senare ikväll så bjuder jag på en liten överraskning!

Translation: It's my birthday! I'm turning 20 today so I've been celebrating all day. My birthday manicure is Polish Revolution Looking-Glass Logic. Looking-Glass Logic is a glitter polish with blue and gold glitter and also almost transparent glitter that flashes in purple. It's absolutely gorgeous and I love it. A new favourite among my glitters. I chose to layer it over a light greyish blue.
The formula is nice, a bit thick not difficult at all to apply. The glitter spreads evenly on the nail. I layered one coat of Looking-Glass Logic over two coats of Orly Boho Bonnet. It dries quickly but needs top coat to show its best side. What you see in my pictures are two coats of Boho Bonnet, one coat of Looking-Glass Logic, one coat of Nail Pattern Boldness Glitter Food Topcoat and one coat of Seche Vite.

20 comments:

  1. Grattis på födelsedagen! =) Och vilket fint glitterlack, jag gillar färgmixen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack så mycket!
      det är ett himla fint lack, färgerna på glittret gör sig så bra ihop.

      Delete
  2. STORT GRATTIS på födelsedagen :-D
    Lacket är verkligen jättevackert!

    ReplyDelete
  3. Coolt lack! Stort grattis på födelsedagen!

    ReplyDelete
  4. GRATTIS EMMA!
    Alltså. Jag har börjat gilla kortare naglar mer och mer och jag måste säga att dina är för jäkla skitasnygga! Jag gillar dom MASSOR!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack Martina!
      Jag trivs så himla bra i korta naglar nu. Det känns så fräscht och fint, inte alls tråkigt som jag trodde.

      Delete
  5. Grattis på födelsedagen!!!

    ReplyDelete
  6. Grattis grattis! Hoppas du haft en härlig dag!

    ReplyDelete
  7. Grattis på födelsedagen! En värdig manikyr för den stora dagen :)

    ReplyDelete
  8. Grattis på din födelsedag!! Ha en fin dag nu. :-)
    Vilken snygg födelsedagsmanikyr! :-)

    ReplyDelete
  9. Grattis i efterskott! Snyggt lack och snyggt matchat. Vore kul att se Looking-Glass Logic över ett brunt lack.

    M v h Anna Thorn.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack så mycket!
      Ja, det skulle nog vara riktigt snyggt.

      Delete
  10. Grattis i efterskott! Jag gillar det här lacket, kan tänka mig att det skulle bli supersnyggt över svart också.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack!
      Ja, det är nog fint. Jag tror färgerna kommer fram lite bättre över ett mörkare lack.

      Delete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...