Saturday 26 January 2013

OPI You Callin' Me A Lyre? + OPI Pirouette My Whistle

 
Ibland är det skönt att vila lite från all färg och bara använda ett nagellack med väldig naturlig färg och massor av glans. Så kände jag igår när jag målade dagens naglar. Så valet föll på OPI You Callin' Me A Lyre? från kollektionen NYC City Ballet. Det är en av OPI:s Soft Shades kollektioner och är helt underbar.
You Callin' Me A Lyre? är alltså en ljust rosa jelly som har tillräckligt med rosa i sig för att mina händer inte ska se döda ut.
Det är väldigt vackert och får naglarna att se fräscha ut.
Sen kunde jag ju inte låta bli att lägga ett på ett lager av OPI Pirouette My Whistle. Ett alldeles underbart glitterlack med små glitter i silver och större silvervita hexagoner. Pirouette My Whistle ser fantastiskt ut över alla lacken i NYC City Ballet kollektionen. Ett underbart lack som piggar upp vilken manikyr som helst.

Jag kan ju berätta för er att eftersom jag älskar OPI:s Soft shades kollektioner så himla mycket så är den kollektion jag ser mest fram emot i vår faktiskt inte China Glaze Hologlam Collection utan faktiskt OPI Oz The Great and Powerful Collection. Den ser jag verkligen fram emot!



 

 
Formulan på You Callin' Me A Lyre? är bra. Meningen är ju att det ska vara skirt och inte täcka. Jag har tre lager på bilderna och så ett lager Pirouette My Whistle över (sista bilden). 
För att det inte ska bli ojämnt gäller det att vänta några minuter mellan varje lager av You Callin' Me A Lyre?. Torktiden är dessutom lite längre än vanligt, men det beror nog på att det är en jelly. 

Formulan på Pirouette My Whistle är också bra. Jag tror inte man kan få det täckande på egen hand, men det är nog inte tanken heller. Det torkar snabbt och glansigt!

Translation: Sometimes it feels good to take a break from colourful polishes and just wear something natural, soft and shiny. That was how I felt last night when I did my nails. So I chose OPI You Callin' Me A Lyre? from the collection NYC City Ballet.
You Callin' Me A Lyre? is a lovely pink jelly. It has enough pink in it to not make my hands look to dead or corpse-y. It's really beautiful and makes the nails look very clean.
I couldn't help myself but I had to layer one coat of OPI Pirouette My Whistle over it and the result is gorgeous! Pirouette My Whistle is a glitter with small silver glitter and larger silvery white hex glitter suspended in a clear base.
The formula of You Callin' Me A Lyre? is good. It's a soft shade so it's supposed to be sheer and not be opaque. I'm wearing three coats in the pictures and on coat of Pirouette My Whistle layered over it (in the last picture). To prevent it from being streaky wait a couple of minutes between each coat of You Callin' Me A Lyre?. The dry time is a bit longer than usual but I think that's because it's a jelly. 
The formula of Pirouette My Whistle is also good. I don't think you can make it opaque on it's own. It dries qickly and shiny.




6 comments:

  1. Fint som baslack till t.ex fransk manikyr!
    Härlig glans!!
    Gillade det bättre utan glittret ;)

    ReplyDelete
  2. Grymt rent och snyggt med en skir skönhet som det där! Föredrar det förstås utan glittret, men each to her own, antar jag. :)

    ReplyDelete
  3. Så otroligt fint det ser ut på dig!

    ReplyDelete
  4. Jag vill verkligen ha det här faktiskt! Jag har faktiskt 4 st ur kollektionen (eller 3 ½ för den vita är en mini) så kanske skulle skaffa de två sista också..? Iaf detta ^^

    ReplyDelete
  5. Förresten, jättefina foton och dina naglar ser fantastiska ut!

    ReplyDelete
  6. Jag gillar också din foton väldigt mycket. Jag kanske också skulle testa You callin me a lyre. Kanske skulle trolla bort lite av det gula fula på mina naglar.

    ReplyDelete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...