Friday 29 March 2013

Candeo Colors Jelly Bean



Långfredagen betyder påskmiddag hemma hos min farmor och farfar och då passar jag på att ha ett riktigt påskigt lack på naglarna. Det här är Candeo Colors Jelly Bean.
Jelly Bean är en ljusgul, lite vanlijkrämsfärgad, jelly med glitter i två olika storlekar. Det är grönt, rosa och gult pyttelitet, runt glitter och så blå, rosa och lila hexglitter. Det är ett härligt lack med fina färger och det är så vårigt. Jag älskar det!



 
Formulan är löjligt bra. Lacket är åt det lite tjockare hållet men det är inga problem att applicera det. Två lager ger full täckning och glittret sprider sig jämnt över nageln. Torktiden är lite längre än vanligt, antagligen på grund av att det är en jelly. Det torkar väldigt gansigt men lite knottrigt på grund av glittret. För att få ytan helt slät och ge lacket ännu mer glans la jag två lager Seche Vite över Jelly Bean.

Tranlsation: Today I'm wearing a very Easter appropriate polish. This is Candeo Colors Jelly Bean. Jelly Bean is a light yellow, almost vanilla custard coloured, jelly with glitters in two different sizes. There are tiny, tiny glitters in yellow, green and pink and larger hex glitter in blue, pink and purple. It's so pretty. I love it!
The formula is really good. The polish is on the thicker side but there are no problems when applying it. Two coats give full coverage and the glitter spreads evenly on the nail. The dry time is a little longer than normally but that is probably because it's a jelly. It dries to a very shiny but a little rough finish. To make the finish smooth and give the polish some extra shine I used to coats of Seche Vite over Jelly Bean.  

14 comments:

  1. Så himla snyggt! Aldrig hör om detta märke förr.

    ReplyDelete
  2. Det ser verkligen ut som coola påskägg!
    Glad Påsk!

    ReplyDelete
  3. Åh vad härligt!! Å bara två lager?!?! Underbart!! Vill ha detta!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, helt galet att det täckte på två lager. Jag trodde jag skulle behöva underkläder. :)

      Delete
  4. Påskägg personifierat:)

    ReplyDelete
  5. Nej, jag tycker inte om det. Det ser lite smutsigt ut. Sen är jag lite tveksam till just Candeo efter alla rapporter om blödande och sjunkande glitter.

    ReplyDelete
    Replies
    1. alla kan ju inte gill samma. Jaha, jag har aldrig hört det om dem. Som tur är varken blöder eller sjunker glittret. Hmm... det ska jag komma ihåg om jag någonsin köper Candeo igen.

      Delete
  6. Jag tycker det är ett perfekt påskglitter. Tummen upp!

    ReplyDelete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...