Wednesday 13 March 2013

Lac Attack The Horcrux of it...

 

Igår fick jag hem hela Lac Attack's Magical Musings Collection med undantag från ett lack som Harlow & Co. missat att skicka. Jag måste dock säga att jag verkligen rekommenderar dem. Jag beställde lack tisdagen den 5 mars och de kom i brevlådan igår. Supersnabbt. Dessutom var de jättetrevliga när jag mailade dem angående det lack de missat att skicka (Death Day Party) och skickade det på en gång.

Alltså ni skulle sett mitt ansikte när jag öppnade paketet. Det var länge sen jag blev så lycklig över lack. Jag är nämligen en crazy Harry Potter nörd. Jag har läst böckerna fler gånger än jag kan minnas, minst tjugofem gånger, jag kan alltså citera stora delar av alla böckerna. Jag har sett alla filmer otaliga gånger, förutom Deathly Hallows Part 2 för jag gråter som någon dött (vilket folk faktiskt gör. Ja, jag har en personlig relation med flera av karaktärerna...). Dessutom har jag varit i Leavesden på Warner Bros. Studio Tour: The Making Of Harry Potter. Jag grät när jag såg modellen av Hogwarts. Den var helt otrolig. Ni får en bonus bild av den i slutet. Jag har till och med klappat en av ugglorna som spelar Hedwig. Det allra roligaste är väl egentligen att från att jag var 6 år gammal fram tills jag var runt 12 år lekte jag och en kompis Harry Potter jämt. Jag var Hermione och hon var Ron. Min mamma har skojat med mig ett par gånger om att hon velat skicka mig till psyk för att kolla att jag inte hade schizofreni. Jag kunde inte skilja på verklighet och fantasi på den tiden, haha. Jag grät i veckor när jag inte fick mitt brev från Hogwarts när jag fyllde elva. Så... som ni kanske förstår så har och är Harry Potter fortfarande en stor del av mitt liv. Jag har alltid varit en bokmal, ända sedan jag var fyra år och lärde mig läsa, men Harry Potter har alltid och kommer alltid vara favoriten.

Idag däremot är det Grön onsdag hos vackra & underbara Karin. Mitt bidrag blir som ni kanske redan förstått ett av lacken ur Magical Musings. Jag börjar så klart med det grönaste av dem, The Horcrux of it...
Det är så sjukt fint och så sjukt svårtfotat. Det gör sig verkligen inte på bild alls. Det är så vackert egentligen men det kommer inte alls fram på mina bilder
The Horcrux of it... är en jelly vars bas antingen är mörkt grönsvart eller bara svart. Jag tror mer på grönsvart. I basen finns det små gröna hexglitter och lite större kopparfärgade hexglitter, det finns också ännu lite större guldiga hexglitter. Otroligt vackert.
Eftersom det faktiskt är Grön Onsdag så valde jag att lägga lacket över en grön bas i form av China Glaze Holly-Day.


 





Formulan är bra. Lacket är inte rinnigt men inte heller för tjockt. Jag tror det skulle täcka på egen hand på ca två-tre lager men jag valde som sagt att lägga det över ett annat lack. Torktiden är normal och det torkar väldigt glansigt. Jag la två lager av China Glaze Holly-Day som bas och sedan la jag två lager The Horcrux of it... över det. Jag avslutade med två lager Seche Vite för extra glans och för att få ytan helt slät.

Translation: I'm a crazy Harry Potter fan. I mean completely crazy. I've read the books so many times I can recite big parts of them. I've seen all the films so many times I cannot count it, except for Deathly Hallows part 2 because I cry like I've lost someone when I see it (which I sort of have. Everyone dies in it. Okay not everyone but one too many.). I've been to Leavesden to the Warner Bros. Studios Tour: The Making of Harry Potter (A magical experience. I cried when I saw the model of Hogwarts.) and I've actually met one of the owls that play Hedwig. I was so upset when I didn't get my letter from Hogwarts. I was so convinced I'd get one. I cried for weeks. I have and will always love Harry Potter. Always.

I guess you can imagine the look of happines on my face when I opened a package yesterday with the whole Lac Attack Magical Musings collection. And since it's Green Wednesday today I wanted to try the sort-of-green  The Horcrux of it... immediately.  The Horcrux of it... is a blackened green jelly, or maybe it's just black, packed with glitter. There are smaller green hex glitter, some copper hex glitter and some golden hex glitter in the mix. It's so gorgeous! Absolutely lovely.
The formula is good. It's not runny nor thick. I thin two to three coats would give you full coverage if worn on it's own but I chose to layer it over China Glaze Holly-Day. The dry time is normal and it dries to a shiny finish. What you see in my pictures are two coats of China Glaze Holly-Day as base and then two coats of The Horcrux of it... layered over it. I finished the manicure with two coats of Seche Vite for extra shine and to make the finish smooth to the touch.



17 comments:

  1. Vilket underbart lack!
    Vad roligt att läsa om hur du är ett stort fan av Harry Potter. :-)

    ReplyDelete
  2. Jag tror jag dööör, seriöst jag måste ha detta! Jag är också ett galet HP-fan och har precis som du läst/sett filmerna så många gånger att jag kan citera. Åh, vad kul med en likasinnad! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, alltid lika kul att hitta andra Potterheads! Skaffa lacken om du kan. De är urfina allihop.

      Delete
  3. Det ser fantastiskt fint ut! OCh du, vad hände med dina Harry Potter-franken?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mina Potter franken är på gång. Det visade sig att 6 av 8 lack hade glitter som blödde i basen så jag var tvungen att skaffa nya glitter. Har kollektionen klar nu och tänkte börja visa upp i veckan. :)

      Delete
    2. Hurra! Ser fram emot att få se dem!

      Delete
  4. nejmen, jag trodde ju inte jag ville ha detta! Men joho se det vill jag ju nu efter dina foton! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Då har jag lyckats! ;) Det är hur fint som helst.

      Delete
  5. Oj vad snyggt! Vilket bra val det var att lägga den över H-D!
    Tror du är lika exalterad över dina Harry Potter lack som jag var över mina The Big Bang Theory lack ;)
    Visst är det kul att hitta något man verkligen vill ha? :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, jag älskar Potter så det var så kul att få hem dessa! Jag älskar verkligen alla lacken. :)

      Delete
  6. också helt sjukligt kär i harry potter!

    ReplyDelete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...