Monday 18 March 2013

Models Own Indian Ocean

Idag är det Blå Måndag hos Lindas Nailorama och jag är med efter en lite bloggpaus. Tanken var att jag skulle ha grön vecka förra veckan på bloggen men jag åkte till dalarna och det blev grön vecka i verkliga livet. Jag har spenderat dagarna med skogspromenader och pilkat abborre. Nu är jag tillbaka och vi tar nya tag med Models Own Indian Ocean. Vad jag bar på St. Patrick's Day får ni se imorgon och på Grön Onsdag istället.
Indian Ocean är ett duokromt lack som skiftar i ljusblått och rosa. Det är väldigt skirt så jag a det ovan på OPI Can't Find My Czechbook. Det är verkligen ett fint lack och jag gillar skiftningarna.




Formulan är bra. Den är trevlig att måla med. Eftersom lacket är så skirt tror jag inte att det kan täcka på egen hand utan funkar bäst för layering. Det torkar fort och glansigt. Vad ni ser på bilderna är två lager OPI Can't Find My Czechbook som bas och två lager Indian Ocean. Jag avslutade manikyren med ett lager Seche Vite.
Nu har jag verkligen inte tid att skriva mer för jag ska på bio om en timme och ska både hinna laga och äta middag och ta en dusch. Jag ska se Oz the Great and Powerful. Det ska bli så spännande!

An English translation will come later tonight. 

8 comments:

  1. Oj, vilket vackert lack! Skiftningarna är fantastiska.

    ReplyDelete
  2. Vad fint du har fångat skimret, tyckte det var jättesvårt att fånga med kameran.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack så mycket. Nog var det inte lätt men jag lyckades med några bilder i alla fall.

      Delete
  3. Varför ser det här så himla fint ut på alla andra? Jag testade och så här var det inte alls på mig.

    Mycket fina bilder.

    ReplyDelete
    Replies
    1. vad tråkigt. Kanske bror lite på vilket lack man använder under? Tack!

      Delete
  4. Vackert! Synd att det är så skirt...
    Höll i detta i London nu senast, men köpte inte... attans känner jag nu! ;)
    Men å andra sidan kanske de 36 andra räckte mer än väl... ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Åh, London! Min favoritplats i hela världen. 36 lack räckte säkert gott och väl, haha!

      Delete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...