Friday 22 March 2013

Jade Uau!

 

Idag är det holofredag hos Kerstin och jag är med. Jag har ett fantastiskt lack åt er idag. Helt underbart! Det är orange holo! Riktigt orange holo med bra holoeffekt.
Idag bär jag Jade Uau! som är ett av deras nya hololack. Det är så jäkla snyggt! Det är en lite rostig orange med finfin holoeffekt. Jag är så glad att jag köpte det för orange holo är en av mina favoritfärger på holos men det är så svårt att hitta orange holo med bra holoeffekt. Tidigare har min favorit var Hits Deméter (som jag inte hunnit visa upp på bloggen än.) men nu är det definitivt Uau!

 

 

 



Formulan är bra, precis som med alla Jades hololack. Det torkar fort och glansigt. Lacket är ganska skirt så tre lager krävs ng för full täckning om man bär det på egen hand. Jag valde att lägga det över ett lager av Isadora South Beach som är ett orange krämlack för att kunna komma undan med två lager Uau! jag avslutade som vanligt min manikyr med ett lager Seche Vite. Som ni ser så påverkas inte holoeffekten av topplacket.

Translation: It's Kerstin's Holo Firday today. I'm showing you a gorgeous polish today. It's absolutely lovely. It's an orange holo. A really orange holo with good holo effect.
Today I'm wearing Jade Uau! which is one of their new holographic polishes. It's so darn beautiful. Uau! is a rusty orange with a gorgoeus holo effect. I'm so glad I bought this because orange is one of my favourite colours when it comes to holographic polishes and it's just so hard to find an orange holo with a good holo effect. My favourite orange holo has been Hits Deméter (which I haven't shown here yet) but now it's Uau!
The formula is good, just like with all Jade holos. It dries fast and shiny. The polish is pretty sheer so three coats give full coverage when worn alone. I chose to layer it over one coat of Isadora South Beach to get away with only two coats of Uau! I finished the manicure with one coat of Seche Vite. As you can see the holo effect is not affected by the top coat.

14 comments:

  1. Någon gång i mitt liv ska jag äga detta fantastiska lack!

    ReplyDelete
  2. Om jag var tvungen att välja ett enda märke av hololack att behålla så valde jag Jade. Uau är underbar! Orange är en underbar färg, helt enkelt.

    ReplyDelete
  3. Vilken skönhet, det här åker in på önskelistan!

    ReplyDelete
  4. Som Helena, någon gång i livet ska jag skaffa Jade. Inte lyckats köpa ett enda än så länge....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Du måste skaffa några. De är helt fantastiska hela bunten.

      Delete
  5. Jag är inte så förtjust i orange, men med lite holo i så blir det ju faktiskt riktigt fint! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Själv älskar jag orange. Allt blir fint med lite holo i!

      Delete
  6. Underbart fint! Detta skulle jag också vilja ha.

    ReplyDelete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...