Thursday 28 March 2013

Pastel Skittle Nails With Dots

Skärtorsdag var den dag som jag tyckte bäst om efter påskafton som barn. Skärtorsdagen har alltid varit den dag jag fått leta påskägg nämligen. Den enda påskdagen som var bättre var påskafton för då har min familj och mina far- och morföräldrar alltid ätit påskmiddag och jag älskar mat. Min morfar kallar mig lilla matvraket och ändå är jag smal som en sticka.
Hursomhelst, det är inte mat vi pratar om på den här bloggen utan nagllack. Skärtorsdag betyder som sagt godis och ofta godis i alla möjliga färger. Därför valde jag att göra en skittle nail art. Dessutom älskar jag Skittles och hoppas mamma köpt hem en påse eller två. Jag valde att göra en skittle med pasteller, eller åtminstone lack som drar åt det pastelliga hållet. Och så ville jag ha prickar. Jag älskar prickar och tycker prickigt är hur påskigt som helst.




 

Lacken jag använt är OPI, Can't Find My Czechbook,OPI You're Such A BudaPest, OPI Mermaid's Tears, OPI Fiercely Fiona, OPI Pink Friday och OPI Alpine Snow .
Det är tre tunna lager av alla lack och och så har jag gjort prickarna med en dotting tool.

Translation: It's Maundy Thursday and for me as a kid that was one of the best days uring Easter since I got to go on an Easter Egg hunt. Loved it! So i decieded to do a pastel skittle mani with white dots for today.
The polishes I've used are OPI, Can't Find My Czechbook, OPI You're Such A BudaPest, OPI Mermaid's Tears, OPI Fiercly Fiona, OPI Pink Friday and OPI Alpine Snow. I've used three thin coats of every polish and made the dots with Alpine Snow using a dotting tool.

14 comments:

  1. Det där var supertjusigt! Åker genast in i inspo-mappen så jag inte glömmer att testa liknande!

    ReplyDelete
  2. Sitter med en väldigt lik manikyr själv på naglarna just nu:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, de här manikyrerna är ju inte så originella, men de är fina. :)

      Delete
  3. Sååå fint! Gillar ditt val av färger. :-)

    ReplyDelete
  4. Fler som gör detta tydligen och det förstår jag, det är enkelt och såååå snyggt! Måste testa..:-)Fina färger.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det är ju inte en särskilt unik manikyr, men de är riktigt fin. Testa på du!

      Delete
  5. Snyggt! Du har gjort himla många fina manikyrer under påskveckan!

    ReplyDelete
  6. Åh så fint!!! Jag älskar Skittles och prickarna är ju bar så söta!

    ReplyDelete
  7. Riktigt fin och påskig manikyr! Ja, skärtorsdagen är väl den dagen som barnen brukade gå ut och "påska" och få godis tror jag? Fast själv brukade jag få mitt påskägg på påskafton när jag var liten :)

    ReplyDelete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...