Monday 11 March 2013

Jade Extasy

 
Igår bar jag ju OPI Suzi's Hungary AGAIN! vilket jag tyckte var lite tråkigt så jag kompenserar med holo denna Blå måndag. Igår kväll kändes det verkligen som att det var en blå måndag. Nej, usch vad jobbigt det kändes med måndag så jag plockade fram ett av Jade's nya holon som släpptes för någon vecka sen. Valet föll på Jade Extasy.
Extasy är ett gråblått, kanske stålblått, holo. Jag är himla förtjust i färgen. Jag har inget holo sedan tidigare i den här gråblå nyansen. I flaskan ser den lite silvrig ut, men jo, den är blå. Jade's holoeffekt är inte den starkaste, men den är väldigt fin. Jade har gjort flera av mina favoritholos bland annat min röda favorit Vermelho Surreal.




 
Formulan är, som vanligt med Jade's lack, fantastiskt. Inget rinn, inget kladd och den är inte heller för tjock. Dock är lacket skirt och tre lager krävs för full täckning. Grundar man med ett kräm eller skimmerlack i samma nyans som lacket kommer man dock undan med ett eller två lager. Vad ni ser på mina bilder är tre lager Extasy och ett lager Poshé. Som ni ser påverkar inte överlack holoeffekten. Extasy har ju en lite jellyaktig formula och inget Aqua Fix krävs för att få det snyggt.

Translation: It really feels like a Blue Monday today so I'm wearing Jade Extasy to have something pretty to look at. Extasy is a grey-ish blue holo with a pretty holographic effect. I really like it, it's so pretty. I didn't have a holo in this colour before.
The formula is, as alwas with Jade, fantastic. It's not too thin or too thick. The polish is sheer though and three coats are needed to get full coverage. If you use a creme och a shimmer polish in the same colour as base I think one or two coats of extasy ould suffice. What you see in my pictures are three coats of Extasy and one coat of Poshé. As you cans ee the holo effect is not affected by the top coat. There is no need for Aqua Fix.


22 comments:

  1. Så snyggt!!!
    önskar jag haft detta istället för det blå jag lackade med ;)
    jaja så är det....

    ReplyDelete
  2. Väldigt fint, och underbara regnbågar. Äger inget Jade, men vill verkligen köpa....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag tycker verkligen du ska skaffa några. Magia Negra och Vermelho Surreal är fantastiska Jade-lack.

      Delete
  3. Det här var verkligen en annorlunda färg på en holo. Det är nästan så att jag blir sugen...

    ReplyDelete
  4. Nu dog jag lite, gud vad snyggt!

    ReplyDelete
  5. Åh, vad SNYGGT, VACKERT och UNDERBART! Måste ha några Jade alltså...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Åh, haha! Skaffa några då, det är ju urfina allihop.

      Delete
  6. Jag tror Jade är mina favoritholo. Alla fall vissa dagar. :D
    Jag har den här på vänt men dina bilder fick mig sugen att ta fram den bums. Har dock annat jag borde swatcha före.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, jag gillar verkligen Jade. Det här lacket är himla fint.

      Delete
  7. Superfin färg! Tror inte jag har någon holo i den här färgen sen tidigare. Måste ha, alltså. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Urfin. Jag har inte heller någon holo i den här färgen förutom just det här lacket då.

      Delete
  8. Replies
    1. Det är väldigt fin. Jag tycker definitivt du ska prova Jade. alla deras lack är jättefina.

      Delete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...