Saturday 23 March 2013

OPI Don't Burst My Bubble

 
Idag har jag två inlägg åt er men vi börjar med lacket jag faktiskt bär idag, OPI Don't Burst My Bubble.
Don't Burst My Bubble är ett av lacken i OPI's nya soft shades kollektion Oz The Great and Powerful som släpps i svenska butiker någon gång nu i slutet av mars tror jag. Själv köpte jag kollektionen på ebay.
Kollektionen innehåler ju tre glitterlack (When Monkeys Fly, Which Is Witch? och Lights of Emerald City), ett liquid sand (What Wizardy Is This?) och så tre lack som är jellies eller crellies. 
OPI Don't Burst My Bubble är en ljust rosa, nästan vit, så vitrosa jelly. Jag gillar den verkligen. Jag älskade förra årets soft shades collection och speciellt Don't Touch My Tutu och Care to Danse? och Don't Burst My Bubble har samma spöklika look över sig. Jag älskar det! Det är väldigt fint tycker jag. 



 
Formulan var bra. Eftersom det är en jelly och en soft shade så är tanken att lacket inte ska täcka helt. På bilderna ser ni tre lager men jag hade kunnat nöjt mig med två. Torktiden är normal och det får en väldigt glansig finish. När man precis målat på lagren ser de ganska strimmiga ut men när lacket torkar så jämnar det strimmiga ut sig.

Translation: I have two post for you today but I'll start with what I'm actually wearing today, OPI Don't Burst My Bubble. Don't Burst My Bubble is part of OPI's new soft shades collection Oz The Great and Powerful. I bought the collection via ebay. The collection conatins of three glitter polishes (When Monkeys Fly, Which Is Witch? and Lights of Emerald City), one liquid sand polish (What Wizardy is This?) and three jellies or crellies.
Don't Burst My Bubble is a light pink, almost white jelly. I loved last years Soft Shade collection and especially the polishes Don't Touch My Tutu and Care to Danse? and Don't Burst My Bubble has the same spooky look to it. Love it.
The formula is good. Since it's a jely and a soft shade the polish is not supposed to cover completely. What you see in my pictures are three coats of Don't Bust My Bubble but I think two coats can be enough. The dry time is normal and it dries to a very shiny, squishy looking finish. The coats come off as a bit streaky but as sonn as the polish starts to dry it the polish evens out.


6 comments:

  1. Det här passar nog bra som underkläder eller om man inte vill ha så mycket färg på naglarna...:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det gör naglarna lite fräschare utan att det är så mycket färg.

      Delete
  2. Jag gillar det här! Den lilla droppen lila i den rosa färgen gör det extra snyggt.

    ReplyDelete
  3. Väldigt fräscht och snyggt. Kan absolut tänka mig att köpa det här.

    ReplyDelete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...