Saturday 9 March 2013

Cirque Galinda

 
Idag visar jag er Cirque Galinda från kollektionen Objet d'Art. Galinda är ett glitter lack med vita hexagoner i två olika storlekar, massa iridiscerande smått glitter och några få ljusrosa och ljusblå glitter, allt i en genomskinlig bas. Det är ett layering-lack och inget som ska täcka på egen hand. 
Jag är himla förtjust i det. Det är ett trevligt glitter som känns elegant. Det går att lägga över det flesta färger. Jag har sett fantastiska kombinationer med Galinda över bland annat grå och blå lack. Själv valde jag att lägga det över OPI Care to Danse? för ett lite renare uttryck. Jag har burit det över svart någn gång också och då ser nglarna ut som en stjärnhimmel. 



 

Formulan är bra. lacket är väldigt enkelt att applicera. Formulan är åt det tjockare hållet, men inte kletig och klistrig utan lacket flyter fint ut på nageln. Det torkar fort men lite matt. Överlack krävs alltså för att få en glansig yta. På bilderna ser ni tre lager OPI Care to Danse? som bas och sedan två lager Galinda över det. Jag avslutade med ett lager Seche Vite.
Det är ett fin lack, kanske inget som är ett måste men jag är glad att jag har det.

Translation: Today I'm showing you Cirque Galinda from the collection Objet d'Art. Galinda is a glitter polish that contains white hex glitter in two sizes, iridiscent glitter in various shapes and sizes and some pale pink and baby blue glitter, all in a clear base. It's a layering polish and I've seen Galinda layered over both grey and blue polishes (fantastic colour combinations) and I've layered it myself over black which is gorgeous. This time though I chose to layer it over OPI Care to Danse for a more clean look. 
The formula is good but a little on the thick side. There's no problem when applying it though. It dries fast Top coat is therefore needed to make the finish shiny. What you see in the pictures are three thin coats of OPI Care to Danse? and two coats of Galinda layered over it. I finished it with one coat of Seche Vite.

10 comments:

  1. Riktigt fint, vart hittar man dessa lacken?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det är fint. Jag köper mina Cirque direkt från deras hemsida cirquecolors.com :)

      Delete
  2. Vackert på ett eteriskt sätt!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack, det var lite det jag hoppades på att det skulle vara.

      Delete
  3. Lite likt det jag visar idag ;) Fint!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det är det ju. Fast vitt istället för guldglitter. :)

      Delete
  4. Vilken ljuvlig, skir kombination! Som när solens första strålar börjar glittra i morgondimma.

    ReplyDelete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...