Saturday 30 March 2013

OPI Glints of Glinda

 

Glad Påsk! Jag måste börja det här inlägget med att säga att jag är så glad att ni kommer in här varje dag och läser, kommenterar och ger underbar feedback. Ni är fantastiska läsare allihop!

Det är påskafton och påskvecka här på bloggen. Tyvärr har jag inte hunnit förbereda ett påskinlägg än, utan det kommer senare ikväll. Jag passar därför på att visa er OPI Glints of Glinda som är det näst sista lacket jag visar ur OPIs nya kollektion Oz The Great and Powerful. Ni ska få en kollektionssammanfattning på tisdag är det tänkt. 
Glints of Glinda är en persikofärgad, eller nude,  jelly som är läskigt lik min hudton. Det smälter liksom ihop och det är svårt att se ar huden slutar och nageln börjar. Jag kan inte bestämma mig för om det är en bra eller dålig grej. Utöver det så gillar jag Glints of Glinda. Den är fin och jag älskar ju soft shades. 


 
Formulan är bra. Lacket flyter på som smör i solsken ochd et blir inte strimmigt. Dessutom torkar det ganska fort och finishen blir superglansig. På bilderna ser ni tre tunna lager av Glints of Glinda och ett lager Seche Vite.
Mer än så har jag het inte tid att skriva för nu ska jag hjäpa till att förbereda för kvällens påsk middag.

Translation: Happy Easter! I must start this post with saying how much I appreciate that all of you visit this blog every day to read, comment and leave wonderful feedback. You are all fantastic!

It's Easter Eve and unfortunately I haven't had the time to prepare an Easter post yet. That will come later tonight. Instead I'll start off this morning by showing you OPI Glints of Glinda from the new collection Oz The Great And Powerful.
Glints of Glinda is a peachy, or nude, jelly that looks so much like my skin tone it's almost scary. It's hard to see where my skin ends and nails start. I can't decide if that's a good or a bad thing.
What I do know is that I like Glints of Glinda. It's pretty and I love soft shades.
The formula is great. It's very easy to apply and it's not streaky at all. it dries quickly and super shiny. What you see in the pictures are three thin coats of Glints of Glinda and one coat of Seche Vite.

9 comments:

  1. Den stämmer verkligen väldigt bra överens med din hudton. Kan inte heller bestämma mig för vad jag tycker, det är fint men ja jag vet inte. Lite för liten kontrast kanske.

    ReplyDelete
  2. jag gillar verkligen goG på mig. Fint på dig med, tycker jag.

    ReplyDelete
  3. Jag tycker det är en utmärkt nude på dig!

    ReplyDelete
  4. your nails look awesome and with 3 coats the polish finish looks great

    ReplyDelete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...