Wednesday 27 March 2013

Isadora Meadow

 

Idag är det Grön Onsdag hos Karin och nog kvalar allt grön pastell in i påskveckan! Isadora Meadow är en av deras nya pasteller som släpptes alldeles jättenyligen.
Meadow är en ljust, ljust grön pastell med krämfinish och massor av glans. Det är hur fint som helst. Jag gillar verkligen sådana här ljusa, krispiga lack. De ser så fräscht och vårigt ut. Jag älskar att bära pasteller på våren. Det ger mig lite extra vårkänslor, speciellt just nu när det fortfarande är kallt och snö ute. Det enda negativa med färgen är att det är en sådan typ av grön som gör att mina fingrar ser väldigt röda ut. Men det struntar jag i för lacket i sig är så fint.



 
Formulan är väldigt bra. Varje lager blir jämnt och fint. Meadow torkar fort och glansigt. Jag behövde bara två lager för full täckning. För lite extra glans så la jag som alltid ett lager Seche Vite över. Det enda jag inte gillar med lacket är Isadoras pensel. Den är för bred för mina naglar och jag har svårt att undvika att få lack i nagelbanden. Jag börjar i alla fall komma lite bättre överens med penseln men den kommer aldrig bli någon favorit.

Translation: It's Karin's Green Wednesday today and since it's Easter week I'm showing you a beautiful green pastel shade.
Isadora Meadow is a light, light green pastel with a creme finish. It's gorgeous. I really like these types of polishes. They looks so fresh and spring-like. The only negative thing I have to say about the shade is that it's the type of green that gives me major obster hands, but it doesnt bother me snce the colour is so pretty.
The formula is good. Each coat is very even and Meadow dries fast and shiny. I only needed two coats for full coverage. I used one coat of Seche Vite to give the polish some extra shine. As you know I'm not a big fan of Isadora's wide brush and I have a hard time avoiding to get polish in my cuticles. Practise makes perfect and this time I didn't need to clean up my manicure.

17 comments:

  1. Det ser verkligen jättefint ut!

    ReplyDelete
  2. En underbar grön pastell, var på väg att köpa den, börjar ångra mig att jag inte köpte den...:-) Håller med, jag har blivit mer och mer för pastell de senaste månaderna..:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, den är jättefin. Jag blir alltid sugen på pasteller till våren. :)

      Delete
  3. Jag älskar våren och alla dess pasteller!

    ReplyDelete
  4. så vackert!!
    pasteller känns verkligen helt rätt :)

    ReplyDelete
  5. Det här köpte jag idag och nu när jag ser dina bilder så blir jag överlycklig över att jag gjorde det, så snyggt! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det är verkligen snyggt, du gjorde ett bra köp! :)

      Delete
  6. green is so popular for polish right now. Don't forget to enter my I ♥ Makeup giveaway!

    ReplyDelete
  7. Det här är superfint. Gillar att det är en så mjuk fin grön.

    ReplyDelete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...