Sunday 3 March 2013

Nail Art Sunday Gradient

 
Jag tog en lite bloggpaus nu under helgen. Det har varit hektiskt senaste veckan och jag skulle till mina föräldrar i Dalarna för att hälsa på. En av min mammas bästa vänner var också där i helgen och hälsade på och med sig hade hon sin nyss fyllda 1-åring. Han är så charmig och busig. Så jag har ätit gott, umgåtts med familjen och gosat med bebisen hela helgen. Jättemysigt och välbehövligt.

Nu är jag tillbaka i Eskilstuna och har varit själv här de senaste timmarna så jag passade på att måla naglarna. Idag är det ju Lelacks Nail Art Sunday och temat är gradient. Jag gjorde en reversed glitter gradient med China Glaze Liquid Leather och CrowsToes Absolum - Your Potions Master
Egentligen  var jag inte säker på att jag skulle gilla Absolum - Your Potions Master för jag köpte det endast för namnets skull. Vilket Harry Potter-fan skulle kunna motstå ett lack inspirerat av Alan Rickman som spelar just Absolum i Alice in Wonderland och Severus Snape i Harry Potter-filmerna? Inte jag i alla fall. Jag är riktigt glad att jag köpte lacket för det är väldigt snyggt.


 
Jag målade två lager av China Glaze Liquid Leather och sedan målade jag med Absolum - Your Potions Master längst in på naglarna. Absolum - Your Potions Master består av hexglitter i flera olika storlekar och färger. Jag ser blått, grönt, silver, orange och svart. Det finns även lite strängglitter i svart. Jag hyser en ganska stark avsky mot just strängglitter men i det här lacket gillar jag det. Dessutom är strängglittren så få och syns knappt på den svarta basen. 
Jag älskar resultatet av den här gradienten. 

It's Lelack's Nail Art Sunday today and the theme for this week is gradients. I decided to do a reversed glitter graident. I used China Glaze Liquid Leather as base and did th gradient with CrowsToes Absolum - Your Potions Master.
I used two coats of Liquid Leather and then I sponged on Absolum - Your Potions Master. I love the result.

15 comments:

  1. Wow, vad snyggt! Älskar det svarta och det läckra glittret ihop. :-)

    ReplyDelete
  2. Bakvända gradienter är så snyggt. Nästan snyggare än de vanliga faktiskt:) Glittret gjorde sig väldigt bra i en gradient, blev lagom mycket av det.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det hade nog blivit lite mycket nästan om hela nageln varit målad med det. :)

      Delete
  3. Åh så fint! Du har så fina naglar! Jag lyckas inte få öga på något strängglitter så de måste ha gömt sig bra eller varit väldigt få :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack, tack! Det är väldigt få strängglitter och så gömmer de sig bra i den svarta basen. :)

      Delete
  4. Verkligen snyggt! Det låter helt rätt att bara vara ibland... och ladda batterierna även om det låter klyschigt.

    M v h Anna

    ReplyDelete
  5. Gud vad snyggt det var! Det där glitterlacket var ett av de bättre jag någonsin sett måste jag säga! Det hamnar direkt på önskelistan, ganska högt upp dessutom! =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Om du får chansen tycker jag att du ska skaffa det. Det är jättesnyggt. :)

      Delete
  6. Alan Rickman alltså... åhhh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Precis min tanke! Hade en galen crush på honom som 12-åring, haha.

      Delete
  7. Riktigt snyggt!!
    Precis en manikyr i min smak :)

    ReplyDelete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...