Monday 25 March 2013

Flower Nail Art

 
Jag utlovade ju er påskvecka denna vecka och påsken ut här på bloggen och då ska det bli en påskvecka också. En påskvecka fylld av vår och påskinspirerade manikyrer. Vi börjar helt enkelt denna måndag som i vanliga fall brukar vara blå med en nail art inspirerad av ett påskägg jag fick för några år sedan. Det var världens finaste och jag har det sparat hemma hos mina föräldrar i Dalarna. 
Påskägget ser ni här nedanför.

 


 

Ja, alltså ett vitt påskägg med rosaröda blommor och lite guld. Väldigt tjusigt alltså. Jag valde att måla den här nail arten på frihand och det var första gången jag testat det. Första gången jag gör något så avancerat. I vanliga fall brukar jag ju ha striping tape och grejer. 
Lacken jag använde var OPI Alpine Snow, China Glaze Merry Berry, Gina Tricot 91 Pick Me, Zoya Blaze och Zoya Ziw.
Jag applicerade tre lager OPI Alpine Snow som bas en lät jag det torka helt. Sedan målade jag runda ringar med Gina Tricot 91 Pick Me med hjälp av en dotting tool. Jag gjorde en prick som vanligt innan jag med  hjälp av min dotting tool gjorde virvlar i lacket så det skulle sprida sig. När det torkat gjorde jag rosor/blommor med bärröda China Glaze Merry Berry och samma dotting tool som tidigare. Jag gjorde pyttesmå prickar som jag sedan drog ut för att forma blombladen. I de blommor som bara är röda och inte har en rosa bakgrund la jag lite Zoya Blaze på för att tillföra lite djup. Jag avslutade med att göra lite prickar med Zoya Ziw
Jag gjorde också en accentnagel på ringfingret. Där hade jag en tunn pensel som jag använde till att måla streck med Ziw innan jag målade dit tre röda blommor med Merry Berry.

Manikyren blev inte riktigt som jag tänkt mig men jag är nöjd ändå. Speciellt eftersom det är första gången jag gör något sådan här. Övning ger färdighet. Jag ska definitivt prova att måla fler blommor till någon annan manikyr för det var väldigt roligt även om det var lite pilligt. 

Translation: Easter week here at the blog. I'll start off with an Easter egg inspired manicure. A few of years ago my parents gave me this beautiful Easter egg with white and red flowers and now I wanted to recreate that look for my nails.
I've used OPI Alpine Snow, China Glaze Merry Berry, Gina Tricot 91 Pick Me, Zoya Blaze and Zoya Ziw.
I applied three coats of Alpine Snow as base. After that I used a dotting tool to make swirls of light pink 91 Pick Me. I waited a couple of minutes until it had dried before I used the same dotting tool  and China Glaze Merry Berry to make the flower petals. I applied some Blaze on only the red flowerpetals tog ive the manicure some depth before I made som golden dots with Ziw.
I also made an accent nail on my ring finger. I took a small bruch and painted lines with Ziw and then I made some red flowers with Merry Berry and Blaze.

The manicure didn't com out as well as I hoped but it was the first time I did something like this and I'm pleased with it.

17 comments:

  1. Wow! Superdupersnyggt och ett väldigt fin ägg. :D Trodde nästan att det var stämplat, finns ett mönster som påminner om blommorna nämligen, med andra ord menar jag att det är superduktigt att frihanda det! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Åh, tack så jättemycket! Jag blir så himla glad. Speciellt när det kommer från dig som är så duktig på nail art. :D

      Delete
  2. Supersnyggt! Så vackra rosor du gjort.

    ReplyDelete
  3. Så himla snyggt Emma! Du borde verkligen göra mer frihand för uppenbarligen så har du talang för det.

    ReplyDelete
  4. Väldigt snyggt!!
    du kan verkligen det där med nailart!!
    Liiite avis är jag allt ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack så mycket! Jag som inte ens gör nail art särskilt ofta.

      Delete
  5. Replies
    1. Tack! Jodå, det tog sin lilla tid men roligt var det.

      Delete
  6. Wow, så fina naglar! Färgerna, blommorna allt var jättevackert!

    ReplyDelete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...