Sunday 10 March 2013

OPI Suzi's Hungary AGAIN!

 
Jag har så många nya lack att visa att jag valt att inte vara med på Nail Art Sunday idag. Istället har jag swatchat massor av OPI och Indielack. Jag ligger efter. Jag tänkte visa er det lack jag swatchade sist idag. Småtråkiga bilder på ett mellanlack.
Det här är OPI Suzi's Hungary AGAIN! från kollektionen Euro Centrale som släpptes i februari i år. Det är ett rosa (jag vill säga hallonrosa, men det är inte tillräckligt med rött i det för att kalla det det) skimmerlack. Ja, det är ett skimmerlack, det finns yttepyttesmå silverskimmer i lacket. Det syns inte på nageln men det gör applicering enkel och lacket blir inte strimmigt. 
Men nej, jag är ju inte så förtjust i rosa lack och det här rosa lacket går inte hem hos mig. Inte just. Dock kan jag tänka mig att bära det igen i sommar när jag har fått lite färg. Jag är ju blek som ett lakan, men på sommaren får jag lite, lite färg i alla fall.
Småtråkiga bilder som sagt. Det är ljusets fel. Dagsljuset försvann från köksfönstret. Sen är det nog lite lackets fel. Jag har svårt att tycka att bilder på mellanlack någonsin blir bra.



 
Formulan är okej. Lacket är lite rinnigt och vill gärna smita ner i nagelbanden men är man försiktigt när man målar så går det bra. Två lager krävs för full täckning och det torkar fort men lite matt. Överlack krävs för att det ska få en ordentlig glans. 

Translation: I'm showing you OPI Suzi's Hungary AGAIN! It's a plain pink shimmer polish. Yes, there's a subtle silver shimmer in the polish that can be spotted in the bottle but barely on the nail. 
I'm not a big fan of pinks so I knew right away that I wouldn't like this very much. Though I think I might wear it again this summer when I got a bit of a tan. Right now I'm so pale I look dead, and well that's my skintone most of the year except in July and August. 
Anyway, the formula is okay. The polish is a little runny and wants to pool the cuticles but if you are careful when applying the polish that won't be a problem. Two coats are enough for full coverage and it dries fast but a little matte. Top coat is needed to make the finish shiny. 
 


5 comments:

  1. Åh jag tycker det var en underbar rosa färg. Sen blir det som du säger säkert ännu snyggare i sommar när man fått lite mer färg på sig. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, jag är ju så himla, himla blek så det blir nog finare då. :)

      Delete
  2. Det var trevliga bilder på lacket tycker jag.

    ReplyDelete
  3. Jag gillar ju det här men sen gillar jag ju rosa lack överlag så det kan ha något med det att göra :P Tycker bilderna var fina även om ljuset kanske inte är vad det brukar vara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, jag tror jag skulle gilla det bara jag får lite mer färg och sommar feeling. :)

      Delete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...