Sunday 24 March 2013

Nail Art Sunday Spring Dots



Idag är det Lelacks Nail Art Sunday och äntligen hinner jag vara med. Det var länge sedan jag var med på Nail Art Sunday... Jaa, det var länge sen jag ens gjorde ett inlägg på en söndag.
Hursomhelst, idag är det inget tema hos Lelack utan vad man vill göra för nail art är helt enkelt valfritt. Jag tänkte visa påskmanikyrer hela nästa vecka och självklart under hela påsken så jag tänkte tjuvstarta på det lite mer våriga manikyrerna och påskmanikyrerna idag med dagens nail art.

Inspirationen till manikyren kommer från ett påskägg jag såg på någon affär här i Eskilstuna för ett tag sen. Tyvärr jag minns jag inte vilken affär, men det spelar ju inte så stor roll. Påskägget var vitt med blå prickar och någon sorts silvermönster. Det var jättefint! Så självklart tänkte jag att man skulle kunna göra något fint, likande som påsknaglar om man inte föredrar gult. Själv älskar jag gult och det kommer bli en hel del hut under den kommande veckan!
Jag valde helt enkelt att ha en vit bas med ljusblå prickar och en inverterad accent nagel samt några silver prickar. Det blev riktigt fint tycker jag. Specielt för att bara vara andra gången jag gör prickar. Som ni vet så avskydde jag nail art för något år sedan men när jag började blogga så tänkte jag att det kanske skulle vara kul att testa och nu gillar jag det verkligen.



 


Som bas använde jag Nordic Cap Star Nails NP13 som är ett vitt krämlack. jag har hört en himla massa bra om både Star Nails vita och svarta krämlack, spcielt de svarta och när jag var i Dalarna hitade jag det på hemköp och slog till på en flaska vitt krämlack och en flaska svart. Jag hade ganska höga förväntningar på det vita lacket efter allt positivt jag hört men det var fruktansvärt. Hemskt! Det var tjockt och klistrigt och började torka redan på penseln och gick inte att få jämnt på nageln. Efter första lagret så hade jag i två hela pippeter av thinner i flaskan inte förrän efter det var det okej att måla med. Tyvärr blev lacket lite blaskigt i färgen då och det krävdes fyra lager för att det skulle täcka. Nej, det lacket kommer inte användas igen. Jag hoppas verkligen det svarta är bättre.
Så den vita basen är hursomhelst Nordic Cap Star Nails vita krämlack. De blå prickarna och accentnageln är målade med China Glaze For Audrey. De vita prickarna på accentnageln är OPI Alpine Snow (jag var så less på Star Nails att jag vägrade använda det till prickar ens) och de silvriga prickarna är gjorda med
A England Merlin.

Translation: It's Lelack's Nail Art Sunday and I wanted to do an easter inspired nail art. I saw an Easter egg that was white with blue dots and a silver pattern. It was really pretty so I thought I colud get some inspiration for a nail art from that egg.
I did a white base with blu dots and inverted accent nail and some silver dots. For th white base I used Nordic Cap Star Nails NP13. I will never use that polish again. The forumla was horribe and sticky. The blue dots and the base of the accent nail are made with China Glaze For Audrey. For the white dots I used OPI Alpine Snow ( I was so fed up with Star Nails thhat I couldn't even do the dots with it) and for the silver ones I used A England Merlin.
I really like this nail art and I love the combination of colours.

25 comments:

  1. Åh så fint! Riktigt vårigt!

    ReplyDelete
  2. Det här var så fint! Älskar att du har gjort en annorlunda nagel och pricker går alltid hem :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack! Jag älskar prickar, det är så kul att göra.:)

      Delete
  3. Det här var ju jätteläckert!

    ReplyDelete
  4. Underbara färger igop och allt är sååå fint!

    ReplyDelete
  5. Tråkigt med det vita Star Nails. Men vita lack brukar ju vara lite jobbiga att måla med, framför allt heltäckande ytor typ.
    Jag tycker att det blev grymt snyggt i alla fall! Kändes faktiskt lite påskigt redan innan du sa att den var inspirerad av påskäggen! =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, vita lack är verkligen inte att leka med. Jag vet inte hur många olika mären jag provat och jag har fortfarande inte hittat ett vitt lack jag varit nöjd med. Kul att du gillar det! :)

      Delete
  6. Älskar prickar, älskar din manikyr!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack så jättemycket. Prickar är en favorit hos mig med.

      Delete
  7. Ja, superfint! (länken till Lelack funkar inte för mig?)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Länken fungerar när jag testar.

      Kul att du är tillbaka på söndagarna:) Och det låter spännande med påskmanikyrer under nästa vecka, ser fram emot det.

      Delete
    2. Tack så mycket! Länken funkar för mig också. :)

      Delete
  8. Hur snyggt som helst! Gillar verkligen accentnageln!

    ReplyDelete
  9. Jag älskar prickar, så detta tilltalar verkligen mig. Snyggt med glitter-detaljerna

    ReplyDelete
  10. Riktigt snyggt! Färgerna ger mig lite av en vintage-känsla och glittret i prickarna piffar till det hela lite extra! :)

    ReplyDelete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...