Sunday 31 March 2013

Nail Art Sunday: Easter

 
Idag är det Lelacks Nail Art Sunday och temat denna gång är påsk. Himla trevligt tycker jag och det passar ju alldeles utmärkt in i min påskvecka. Förra veckan gjorde jag ju en prickig manikyr med lite glitterdetaljer och jag kör på samma koncept denna Nail Art Sunday. 
Jag gjorde helt enkelt en gul manikyr med lila prickar och lite lila glitter. Jag är otroligt nöjd med den här manikyren. Jag tycker den blev jättefint. Framförallt blev den väldigt påskig. Påskfärger för mig är bland annat just lila och gult.






Jag använde mig av OPI Fiercely Fiona, OPI Planks A Lot och Nubar Violet Sparkle. Jag la tre lager av OPI Fiercely Fiona på varje nagel och lät det torka tills det var helt torrt. Sedan gjorde jag prickar med OPI Planks A Lot med hjälp av en dotting tool innan jag gjorde mindre prickar i några av de lila prickarna med Nubar Violet Sparkle.
Jag älskar Violet Sparkle, det är mitt lila favoritglitter. Jag tyckte de lite mörkare glitterprickarna gjorde sig väldigt bra mot både det gula och det ljuslila.

Translation: It's Lelack's Nail Art Sunday today and the theme this week is Easter. Which was perfect for me since I have Easter week here at the blog.
I chose to do dots. Again. I love dots. This time I went with a yellow base with purple dots and a few purple glitter dots. Very pretty and I'm so happy with the result. I realy like it.
The polishes I've used are OPI Fiercely Fiona, OPI Planks A Lot and Nubar Violet Sparkle. I used thre thin layers of OPI Fiercely Fiona on each nail and let it dry completely. Ater that I did dots with OPI Planks A Lot with the help of a dotting tool before I made som glitter dots with Nubar Violet Sparkle.

28 comments:

  1. Härlig påskmanikyr! Det är så snyggt att du har fyllt i vissa prickar :)!

    ReplyDelete
  2. Så fint!!
    Gillar verkligen färgerna du ha kombinerat!!

    ReplyDelete
  3. Väldigt fina färger i kombination:)

    ReplyDelete
  4. Du är verkligen en mästarinna på prickar. Så himla tjusigt och jag gillar verkligen färgkombinationen :)

    ReplyDelete
  5. Jättesnyggt! Och prickarna i prickarna är verkligen pricken över i :-)

    ReplyDelete
  6. Fiercly Fiona är ju helt underbart... :) Gillar verkligen färgkombinationen, och som andra redan sagt, glittret är verkligen det som ger det lilla extra!

    ReplyDelete
  7. Snyggt! Gillar färgvalet och prickarna i prickarna.

    ReplyDelete
  8. Åh det här var megasnyggt, underbara färger ihop! Jag älskar det!

    ReplyDelete
  9. Vad snyggt!! Fina färger ihop det där!

    ReplyDelete
  10. Jag håller med, lila och gult är verkligen påskigt! Denna var dessutom supersnygg, det mörklila glittret tillförde massor! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det skulle känts lite tråkigt utan glittret. :)

      Delete
  11. Hur snyggt som helst! Verkligen bra färgkombo! :)

    ReplyDelete
  12. Så himla snyggt med glitter i en del av prickarna! Me like!

    ReplyDelete
  13. Wow, det var verkligen jättesnyggt! Färgkombinationen blev helt enkelt mitt i prick, PERFEKT, och glittret i vissa prickar gör det hela ännu snyggare!

    ReplyDelete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...