Thursday 7 March 2013

OPI Lights of Emerald City

 

Idag har jag ett till lack ur OPIs kommande kollektion Oz the Great and Powerful. OPI Lights of Emerald City är ett av de tre glitterlacken i kollektionen.
Det består av små iridiscerande, fyrkantiga glitter som skiftar i blått, orange och rosa samt större vita, fyrkantiga glitter,, alltihop i en genomskinlig bas. Det är riktigt häftigt för att inte vara ett indielack. Jag har inte sett många lack som ser ut så här och som inte är ett indielack. Kul!
Jag gillar verkligen hur lacket ser ut. 



 

Det jag däremot inte är förtjust i när det gäller det här lacket är formulan. Den är tjock och kletig. Det funkar så länge man lägger ett lager. Då sprider sig glittret fint och då torkar det snabbt, men försöker man sig på två lager fastnar glittret i varandra och de vita glittret åker inte av penseln eller bildar kluster. Men som sagt håller man sig till ett går det fint. På bilderna ser ni därför ett lager av Lights of Emerald City över tre lager OPI Don't Burst My Bubble. En söt och ganska vårig kmbination. 
Don't Burst My Bubble ska jag visa er snart. Jag har fortfarande halva OPI Euro Centrale kollektionen kvar att via och nu nya Oz the Great and Powerful så det kommer bli mycket OPI de närmsta två veckorna. 

Translation: Today I'm showing you OPI lights of Emerald City from OPI's upcoming collection Oz the Great and Powerful. Light of Emerald City is a glitter polish that contains iridiscent glitter and white, matte glitter in a cear base. I love the look of it.
What I don't love is the formula. It's thick and gluey and horrible to work with. It works just fine if you only apply one coat but when to coats are applied the white glitters either won't come of the rush or build clusters on the nails. So what you see in my pictures are three coats of OPI don't Burst My Bubble as base and then i've layered one coat of Lights of Emerlad City over it. It's a pretty combination.



4 comments:

  1. Det där lacket har överraskat mig, i flaskan tyckte jag att det var sådär, men nu när jag sett swatches på det så tycker jag det är sååå fint. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, jag gillar det, trots formulan som är lite svårarbetad.

      Delete
  2. Fint, men det är alldeles för stora bitar i för min smak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, alla kan ju inte tycka lika och hur kul vore det egentligen? Själv gillar jag det.

      Delete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...