Tuesday 19 February 2013

Deborah Lippmann Run, Run Rudolph

 
Idag visar jag Deborah Lippmann Run, Run Rudolph och som ni ser på namnet ä det ett jullack. Ett jullack jag inte är särskilt förtjust i.
Det är absolut inget fel på färgen, det är en trevlig tomteröd, det jag har problem med är att lackets flakes. De har samma färg, kanske en halv nyans ljusare, som basen och drunknar därför och ger bara lacket en finish som ser ut som man slagit i naglarna eller fått veck efter lakanen på naglarna när man gått och lagt sig innan lacket härdat helt. Lackets flakes är jag bara förtjust i när ljuset ligger på så de skimrar till i guld.
Det är synd tycker jag för idén med att ha flakes i lacket är bra, men den lyckas inte särskilt väl enligt mig.



Formulan är okej. Två lager ger full täckning och det torkar fort. Glansen är det inte heller något fel på. Det är de där flakesen som stör mig. Ni kan ju se på pekfingret hur de sticker upp och inte vill ligga platta mot nageln. Jag har tre lager Seche Vite på lacket och det är fortfarande inte slätt. Tråkigt, för jag brukar gilla Deborah Lippmann-lack, men tyvärr inte det här.

Translation: Today I'm showing you Deborah Lippmann Run, Run Rudolph. It's a holiday polish that I don't really like. There's nothing wrong with the colour, it's the flakes I don't like. They tend to drown in the base. But the polish is pretty when the lighting is just right ad tha flakes give the polish a golden glow.
The formula is okay. Two coats give full coverage and it dries fast to a pretty shiny finish. I wanted the polish to feel smooth but that seems to be impossible. A syou can se the flakes won't be flat on the nail and three coats of Seche Vite wasn't enough to make the finish smooth.

11 comments:

  1. Jag förstår vad du menar med de flakes som är med, det ser ut som man slagit i eller att det torkat ojämnt, väldigt synd annars för det är en underbar tomteröd som säkerligen passar bra till jul men annars också. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ja, färgen är verkligen fin, så det är synd att lackets flakes sticker upp så.

      Delete
  2. instämmer nog, tyvärr så blev det inte riktigt som man hoppats..!
    Men dina naglar ser ju superfina ut som vanligt :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nej och även Lippmann måste väl misslyckas ibland. Tack Andrea, du är så gullig!

      Delete
  3. Jag tänkte precis, när jag öppnade inlägget, att finishen ser ut som man hamrat på naglarna innan lacket torkat. Inte okej, Deborah Lippman, inte okej...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nej, jag blev så besviken för det hade kunnat sett så fint ut!

      Delete
  4. Jag håller med om att finishen inte är så lyckad, det ser onekligen ut som att ytan är väldigt ojämn.

    ReplyDelete
  5. Nu är jag den enda igen, men jag gillar hur finishen ser ut. Om jag själv skulle trivas med en sådan här finish vet jag förstås inte, men det här lacket får mig att tänka på hamrade silversmycken som jag kan vara väldigt förtjust i = Instant win.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hamrade silversmycken är i och för sig även jag förtjust i, men lacket funkar ändå inte för mig. Säg till om du vill prova det, så kan jag skicka en decant av det till dig!

      Delete
  6. Nä, även om jag älskar röda lack så säger det inte klick med det här. Vet inte varför, men jag tycker det ser liksom lite klumpigt ut. Troligen flakesens fel.

    ReplyDelete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...