Wednesday 6 February 2013

Isador Beetle Green + Darling Diva Dreamy

 

Ett tredje inlägg, inte illa! Det kommer knappast hända ofta, men idag är ett undantag. Det här är vad jag bär idag på Karins Gröna Onsdag. Jag ska åka och hälsa på mina föräldrar och vet inte om jag hinner lacka om något där så jag satsar på grönt och holo och hoppas helt enkelt på att trivas i det hela veckan.

Daring Diva Dreamy var ett av de lacke jag fick hem från Darling Diva som jag var mest sugen på att testa. Det är ett holo topcoat och kan förvandla alla lack till holografiska skönheter.
Med inspiration av The Polished Perfectionist "On Steriods" inlägg så använde jag det väldigt fina Isadora Beetle Green som bas. Det är ett härligt svartonat, grönt skimmerlack som ni kan läsa mer om här.

Till Dreamy då som jag faktiskt skulle prata om. Dreamy har jag suktat efter länge. den holografiska effekten blir riktigt bra och ger fina regnbågar på naglarna. Visst kan man önska sig starkare holoeffekt, men denna mer än godkänd. Tyvärr ser Beetle Green mest svart ut på mina bilder, men jag lovar, på riktigt så är det jättevackert och framför allt smaragdgrönt.
Darling Diva kan ni köpa på Etsy.





Formulan är bra. Tanken är ju att det ska läggas ett eller två lager över ett annat lack. Jag nöjde mig med ett lager över två lager Beetle Green. Det torkar fort och man kan använda Seche Vite på utan att holoeffekten avtar det minsta.

Translation: I'm going to visit my parents this weekend and I won't have the chance to paint my nails so I thought I'd show you my manicure for this weekend. I've used Isadora Beetle Green, an amazing blackened green shimmer polish, and Darling Diva Dreamy, a holo topacoat.
I've layered one coat of Darling Diva Dreamy over two coats of Beetle Green.
The formula of Dreamy is good. It dries quickly and you can use Seche Vite over it without affecting the holo effect.

5 comments:

  1. Urtjusigt!!
    Skulle gärna ha ett sådant lack i min samling :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det är ett fantastiskt lack. Det kan göra alla lack till holoskönheter. :)

      Delete
  2. Verkligen snyggt!
    Men jag föredrar nog Beetle Green ensamt ändå ;) Älskar det lacket!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det är riktigt fint! Man ser mer av Beetle Green i verkligheten men jag föredrar nog också det för sig själv.

      Delete
  3. Ser verkligen bra ut! Ska komma ihåg det när mitt holotopcoat är slut.

    ReplyDelete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...